PDA

View Full Version : Sac Raceway 11/20/04


resa850
11-21-2004, 03:48 PM
these pics were taken at 7:30pm so please excuse the crappy lighting.
http://www.pbase.com/resa850/sac_raceway_112004

http://www.pbase.com/resa850/image/36621493.jpg

http://www.pbase.com/resa850/image/36621494.jpg

tpk

Hank Scorpio
11-21-2004, 04:01 PM
hahaha you forgot the urban volvo camo'd swedish ninja!
http://www.pbase.com/resa850/image/36621496/large.jpg

SwedishBrick242...
11-21-2004, 07:52 PM
My car looks odd with the junkyard wheels on the front. Especially in the handicap space :-P
http://www.pbase.com/resa850/image/36621489
For those that don't know, I found out when I reached my house that someone had put a screw in both of my front tires. Fortunately, I had the Virgos with some decent tires on them from the junkyard. It looks odd, but it works.

SwedishBrick242...
11-21-2004, 08:02 PM
btw, my friend has some videos of some of the runs on an 8mm camera. Does anyone know of a way to upload that onto the computer? The only way I can see that the camera could hook up to my computer is through the A/V port. If anyone can help, I would love to post some video from the track.

Brickster151
11-21-2004, 08:03 PM
Why are you parked in the handicapped spot?

SwedishBrick242...
11-21-2004, 08:07 PM
Why are you parked in the handicapped spot?

Because my car is retardedly slow....







You know, that is the 4th time I have gotten that question and these were only posted this afternoon. Its because it is at Doug's shop, the place is closed, and we were all parked in a row. Im going to post this image on some other boards I go to and see how many people ask that there. :-P

Hank Scorpio
11-21-2004, 08:23 PM
hmmm... maybe I really really like that green
http://www.pbase.com/dkauer744/image/13872854.jpg

stylngle2003
11-21-2004, 08:27 PM
who's 244 is that? looks kinda like nathan's old one

Hank Scorpio
11-21-2004, 08:30 PM
its pauls new one ;-)

stylngle2003
11-21-2004, 08:31 PM
haha nice

blu92in99
11-21-2004, 10:10 PM
:rofl: It looks like my car is fuzzy, even on someone else's camera. It must be a sign...

http://www.pbase.com/resa850/image/36621491.jpg

Tuff240
11-21-2004, 10:12 PM
btw, my friend has some videos of some of the runs on an 8mm camera.
He didn't happen to get that supercharged 350Z doing 3 360's did he? :lol:

mjkspyder_one
11-22-2004, 12:12 AM
He didn't happen to get that supercharged 350Z doing 3 360's did he? :lol:
I REALLY hope he got that, cause I missed it!
There are a lot of cars at the track that I wouldn't mind watching run again, or getting a better view of. Like the Skyline....*drool*

SwedishBrick242...
11-22-2004, 01:13 AM
Yeah, I missed that too. Unfortunately, he didn't have the camera set up yet. :-(

But seriously, how can I get that loaded onto my computer?!?

mjkspyder_one
11-22-2004, 01:19 AM
Does your video card have a coax cable connector on the back? If so, you can prolly go to radio shack, get an A/V to coax convertor and hook it up like that, then play from the camcorder while you record on your computer. That is, if you have video editing software.

scubthebub
11-22-2004, 01:33 AM
hey guys, i resized the pics i took and put them up (pretty quickly) on line:
(56k will take a while with 15 pics per page)

http://home.comcast.net/~scubthebub/TBricks/Tbricks1.html
http://home.comcast.net/~scubthebub/TBricks/Tbricks2.html
http://home.comcast.net/~scubthebub/TBricks/Tbricks3.html
http://home.comcast.net/~scubthebub/TBricks/Tbricks4.html
http://home.comcast.net/~scubthebub/TBricks/Tbricks5.html

don't have time to make them pretty right now. PM me if you want the full size (1.25mb) files. The ones posted are 800x600 and about 104k

I'm now, even more then ever, determined to fix all my little problems with my car. Probably going to get the IPD Head Gasket set and replace all the seals, and also get the tune up kit an replace all that. Then all i have left is the overdrive and i can race with you guys. I know i'll pull at least mid 15's stock. Then i'll go from there :twisted:

scubthebub
11-22-2004, 01:35 AM
here is the picture of the meet :)

http://home.comcast.net/~scubthebub/TBricks/DSCF0100.JPG

:volvo::volvo::volvo::volvo::volvo:

mjkspyder_one
11-22-2004, 01:40 AM
here is the picture of the meet :)

http://home.comcast.net/~scubthebub/TBricks/DSCF0100.JPG

:volvo::volvo::volvo::volvo::volvo:
ROFL!!!!! Look at the look on the guy's face in the VW. You KNOW he's got to be thinking 'WTF? a Volvo?!?!'

scubthebub
11-22-2004, 01:56 AM
ROFL!!!!! Look at the look on the guy's face in the VW. You KNOW he's got to be thinking 'WTF? a Volvo?!?!'

haha, look at the next pic while he was staging (page5 i think) the guy pulling the trigger has the same face, it kinda looked like this :???: :???: :???:

http://home.comcast.net/~scubthebub/TBricks/DSCF0101.JPG

Hank Scorpio
11-22-2004, 02:19 AM
hahaha nice

I spy with my little eye
http://home.comcast.net/~scubthebub/TBricks/DSCF0091.JPG

an R34GTR vspecII ;-)

hehehe its so WIERD seeing one at hicktown... sacramento raceway ;-)

damnit... I almost wish I had time to put my pos back together.


Can I please join in on the fun?
http://www.pbase.com/dkauer744/image/27120886.jpg
yummm volvo easy win
http://www.pbase.com/dkauer744/image/27120888.jpg
yeeaaaahhh volvo man to the rescure verrrrrrommm here comes the meat wagon

oh..just so pat knows the time with the FASTER ET that lanes mine :-P

hehehe

oh **** that EVO looked fast as **** (in those pictures)

Tuff240
11-22-2004, 02:29 AM
So where were you at Saturday Doug?
Ohhhhh, that's right, your motor is apart AGAIN! :roll:
You might be in the 12's if that thing ran 1/4th of the time as you spend fixing it. :-P

Hank Scorpio
11-22-2004, 02:31 AM
So where were you at Saturday Doug?
Ohhhhh, that's right, your motor is apart AGAIN! :roll:
You might be in the 12's if that thing ran 1/4th of the time as you spend fixing it. :-P

no it would be capable of landing on the MOON if it ran a 1/4 of the time I spent fixing it :-P

touche salesman (family guy)

Tuff240
11-22-2004, 02:33 AM
Sacramento Bee Newspaper headlines: "First man to land on Uranus!"

Hank Scorpio
11-22-2004, 02:33 AM
Sacramento Bee Newspaper headlines: "First man to land on Pluto!"

"Better than Uranus (http://www.pbase.com/dkauer744/image/22234143)"

Tuff240
11-22-2004, 02:36 AM
"Better than Uranus (http://www.pbase.com/dkauer744/image/22234143)"Is that Don King I see trapped in there?

Hank Scorpio
11-22-2004, 02:41 AM
might be..... but I think its "bitter beer face pat"
http://www.pbase.com/dkauer744/image/36650981.jpg

oh well off to watch some strong bad
http://www.pbase.com/dkauer744/image/19465466.jpg

mjkspyder_one
11-22-2004, 08:40 PM
hahaha nice

I spy with my little eye
http://home.comcast.net/~scubthebub/TBricks/DSCF0091.JPG

an R34GTR vspecII ;-)

hehehe its so WIERD seeing one at hicktown... sacramento raceway ;-)


Right after those guys were lookin under Pat's hood, Pat kinda chuckled and very sneakily closed his hood. :rofl:

And by the way, I have 9 pics of that Skyline and 1 short video of it doing it's 11.2 second run...I think it was 11.2.

I met the chick that owns the skyline at the gas station down the road from the track. I got lost and passed up highway 16, so I pulled in and asked for directions, and they told me to follow them to the track. Really cool bunch of guys, they were very supportive when I told them I was embarassed to run my dad's stock 92 740 wagon. First people that weren't Volvo freaks that didn't laugh at me when I told them that.

mjkspyder_one
11-22-2004, 09:47 PM
Here are the pics of the Skyline, I probably should have switched over to maximum resolution to take these pics, but it's still a sick car.

Ohhh...3 350Z's :o
http://www.we-todd-did-racing.com/wetoddimage.wtdr/wNjU4NzI4NnM0MTNkZmQzMXk1NDE%3D.jpg
Wha? What's that blue tail sticking above the 350?
http://www.we-todd-did-racing.com/wetoddimage.wtdr/wNjU4NzI3NnM0MTNkZmQzMXk1NDE%3D.jpg
Is that what I think it is?!
http://www.we-todd-did-racing.com/wetoddimage.wtdr/wNjU4NzMyNnM0MTNkZmQzMXk1NDE%3D.jpg
OMG!!!!
http://www.we-todd-did-racing.com/wetoddimage.wtdr/wNjU4NzMxNnM0MTNkZmQzMXk1NDE%3D.jpg
http://www.we-todd-did-racing.com/wetoddimage.wtdr/wNjU4NzMwNnM0MTNkZmQzMXk1NDE%3D.jpg
http://www.we-todd-did-racing.com/wetoddimage.wtdr/wNjU4NzI5NnM0MTNkZmQzMXk1NDE%3D.jpg
http://www.we-todd-did-racing.com/wetoddimage.wtdr/wNjU4NzI1NnM0MTNkZmQzMXk1NDE%3D.jpg
http://www.we-todd-did-racing.com/wetoddimage.wtdr/wNjU4NzI2NnM0MTNkZmQzMXk1NDE%3D.jpg








And my favorite picture out of them all....
http://www.we-todd-did-racing.com/wetoddimage.wtdr/wNjU4NzI0NnM0MTNkZmQzMXk1NDE%3D.jpg

It looks like the guy in the background is like "OMG A F*CKING SKYLINE!!!!!"
I think he was just fussing his hair after he took his helmet off.

*edit* The chick to the left with the visor and the glasses owns the skyline. She owned it for a week before she brought it to the track. She was hot.

scubthebub
11-22-2004, 10:56 PM
It looks like the guy in the background is like "OMG A F*CKING SKYLINE!!!!!"

it's more like "OMG WHAT THE F**K ARE ALL THESE VOLVO'S DOING HERE?!?!" :-D

:volvo:

corivus
11-23-2004, 12:53 AM
mmmmm skyline.... last one I saw was a actual J-spec still rhd that was at the car show at the pavilions here from the nissian testing grounds.... it was pretty.....yellow.... but still pretty dude brought a R34 Silvia down the next month

mjkspyder_one
11-23-2004, 01:14 AM
mmmmm skyline.... last one I saw was a actual J-spec still rhd that was at the car show at the pavilions here from the nissian testing grounds.... it was pretty.....yellow.... but still pretty dude brought a R34 Silvia down the next month
This one was right hand drive also, the guy had trouble getting used to shifting with his left hand, that's why he ran something like a 14 or 15 his first run.

VFL83
11-23-2004, 03:07 AM
I would of started humping the hell out of that car.......then the chick hahaha jk. Skylines are one of the only jap cars that look mean to me. Also supras can look mean.

SwedishBrick242...
11-23-2004, 10:25 PM
According to this thing, I am making 105hp at the wheels. :boink: :party: :wiggle: :urgod: ....... :bs: :barf:

hp calculator (http://www.speedworldmotorplex.com/calc.htm)

Hank Scorpio
11-23-2004, 10:57 PM
Dont forget to add drivers weight ect. I find that calc' to be pretty dead on

mjkspyder_one
11-23-2004, 11:13 PM
According to that, my dad's flatnose should have somewhere around 230hp at the wheels and 272 at the flywheel. And his wagon that I ran Saturday should have 166 at the wheels.

Tuff240
11-23-2004, 11:24 PM
According to that, my dad's flatnose should have somewhere around 230hp at the wheels and 272 at the flywheel. And his wagon that I ran Saturday should have 166 at the wheels.Ummm, I think that's HIGHLY optimistic. For both your cars and the n/a 242.
Go weigh them, then do it again.

Hank Scorpio
11-23-2004, 11:30 PM
lol I stand corrected... I was thinkign it was another ones calc.

Its a bit high... Smokemup's is low imo.

Run my 242... 3100 lbs w/ driver and gas + stereo, 106 trap

corivus
11-24-2004, 01:18 AM
This one was right hand drive also, the guy had trouble getting used to shifting with his left hand, that's why he ran something like a 14 or 15 his first run.

ah cool but at least it doesn't belong to the testing grounds.... they do something very very very horrible to those cars at the end of the month.... I don't want to repeat it cuz it makes me sad to think about it

mjkspyder_one
11-24-2004, 01:36 AM
Ummm, I think that's HIGHLY optimistic. For both your cars and the n/a 242.
Go weigh them, then do it again.
That's exactly the point I was trying to make, I don't think that calculator is too accurate. No way in hell my dad's car is pushing almost 300 horses.