home register FAQ memberlist calendar

Go Back   Turbobricks Forums > Search Forums

Showing results 1 to 50 of 124
Search took 0.01 seconds.
Search: Posts Made By: carver
Forum: performance & modifications 10-20-2020, 02:38 PM
Replies: 26
Views: 482
Posted By carver
Driveshaft is balanced, if you separate and don't...

Driveshaft is balanced, if you separate and don't put it back the same way there's a chance your u-joints will take a dump. If you only take the front half you should have your complete driveshaft...
Forum: showroom 10-20-2020, 03:09 AM
Replies: 9,545
Views: 3,825,860
Posted By carver
https://i.imgur.com/1K6QO8ih.jpg Finally off...

https://i.imgur.com/1K6QO8ih.jpg
Finally off jack stands...
Forum: performance & modifications 10-17-2020, 11:28 PM
Replies: 85
Views: 17,615
Posted By carver
Old thread but having my new aluminum one piece...

Old thread but having my new aluminum one piece driveshaft balanced with the flange and yoke installed got rid of all the driveline vibrations I was having including the nasty 3k one.
Forum: performance & modifications 10-11-2020, 09:12 PM
Replies: 1
Views: 348
Posted By carver
Check this thread...

Check this thread (http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=250316)... you'll find links to other threads as well. Pretty much covers it.
Forum: performance & modifications 10-11-2020, 02:45 PM
Replies: 12
Views: 768
Posted By carver
195/65/R15's will fit but even then you have to...

195/65/R15's will fit but even then you have to let out a fair amount of air. Caught me by surprise too.
Forum: performance & modifications 10-11-2020, 03:39 AM
Replies: 10
Views: 808
Posted By carver
Might be this found on another post here...

Might be this found on another post here (https://forums.tbforums.com/showpost.php?p=5738247&postcount=11).
Forum: performance & modifications 10-08-2020, 09:20 PM
Replies: 15
Views: 1,214
Posted By carver
Just swapped out to a .70 Girling master and the...

Just swapped out to a .70 Girling master and the clutch is like butter... So easy I thought there was something wrong when I first tried it.
Forum: performance & modifications 10-07-2020, 01:18 PM
Replies: 15
Views: 1,214
Posted By carver
Yeah that's correct, although some people have...

Yeah that's correct, although some people have said they didn't need to. If I recall correctly it looked like the stock input was about 10mm longer than the M46 setup. I just machined to the tilton...
Forum: performance & modifications 10-05-2020, 06:14 PM
Replies: 15
Views: 1,214
Posted By carver
Sorry, no experience on the M90 front. I've never...

Sorry, no experience on the M90 front. I've never even seen one, just the stuff that made it to the US market.

Looks like everybody has a different experience, mine may have been hindered by doing...
Forum: performance & modifications 10-03-2020, 11:55 PM
Replies: 15
Views: 1,214
Posted By carver
Post Tilton Hydraulic Release Bearing and T5 notes

https://i.imgur.com/NQuvDAF.jpg
Just a few notes on the use of the Tilton Hydraulic Release Bearing with a WC T5 trans.

First off, get the correct Tilton part for the job. For 8.5" clutches used...
Forum: maintenance & nonperformance 10-03-2020, 01:29 PM
Replies: 6
Views: 707
Posted By carver
Don't forget to bench bleed the new master. Also,...

Don't forget to bench bleed the new master. Also, if your fluid reservoir is OEM and in good shape you might want to keep using it. The new ones don't retain the cap very well as the threads are crap.
Forum: maintenance & nonperformance 09-30-2020, 03:32 PM
Replies: 2
Views: 436
Posted By carver
Get the homemade one sold in the for sale...

Get the homemade one sold in the for sale section, the latest Volvo ones are no better. Mine broke on one use and getting replacement parts isn't easy. If you really have to have the Volvo tool...
Forum: maintenance & nonperformance 09-27-2020, 05:19 PM
Replies: 2
Views: 433
Posted By carver
I got them here but they had to come from Sweden....

I got them here but they had to come from Sweden. Smith Volvo (https://www.volvowholesalepartsdirect.com/p/42803968/3507757.html)
Forum: maintenance & nonperformance 09-17-2020, 09:43 PM
Replies: 10
Views: 1,133
Posted By carver
Just don't buy that crappy MTC retrofit valve,...

Just don't buy that crappy MTC retrofit valve, it'll die and puke coolant all over the interior of your car...

Options on valve:

Wagonmeister Valve...
Forum: maintenance & nonperformance 09-17-2020, 09:29 PM
Replies: 20
Views: 1,230
Posted By carver
Depends on how many times they've been torqued...

Depends on how many times they've been torqued before. If you have no idea it's cheap insurance to buy a new set. It's about $40... Not exactly a bank breaker.
Forum: maintenance & nonperformance 09-16-2020, 03:58 PM
Replies: 10
Views: 1,133
Posted By carver
I laughed at the spaghetti of wires that fell out...

I laughed at the spaghetti of wires that fell out when you pulled out the sound deadening panel. Very succinct, nicely done but yeah replace those hoses.
Forum: maintenance & nonperformance 09-01-2020, 02:48 AM
Replies: 7
Views: 1,095
Posted By carver
Friend had the exact same problem last month, two...

Friend had the exact same problem last month, two slotted screws and it's out. He actually bought one of those crappy MTC replacements and it only lasted a month. Get a good used switch from somebody...
Forum: article composition 08-16-2020, 03:03 AM
Replies: 25
Views: 13,909
Posted By carver
Exactly! Not hard at all.

Exactly! Not hard at all.
Forum: maintenance & nonperformance 08-13-2020, 03:06 AM
Replies: 16
Views: 1,624
Posted By carver
Little pricey

Some of the prices are wack, case in point

VOLVO 240 instrument cluster bezel...
Forum: performance & modifications 08-05-2020, 12:53 PM
Replies: 36
Views: 3,685
Posted By carver
I'd go for Loctite 77124...

I'd go for Loctite 77124 (https://www.amazon.com/Loctite-77124-Nickel-Anti-Seize-oz/dp/B000WXL1Q2) with stainless especially with the aluminum head.
Forum: maintenance & nonperformance 06-13-2020, 05:02 PM
Replies: 6
Views: 1,303
Posted By carver
Maybe this helps......

Maybe this helps... (https://forums.turbobricks.com/showpost.php?p=3460345&postcount=25)
Forum: maintenance & nonperformance 06-04-2020, 02:53 PM
Replies: 37
Views: 4,088
Posted By carver
Yeah, just checked... same here. :lol:

Yeah, just checked... same here. :lol:
Forum: maintenance & nonperformance 06-04-2020, 12:36 AM
Replies: 37
Views: 4,088
Posted By carver
Here's the bolt from McMaster...

Here's the bolt from McMaster (https://www.mcmaster.com/91257A493)... Love that place
And the nut (https://www.mcmaster.com/90499A825)...

My OEM tool died on the first try fully lubbed and with...
Forum: maintenance & nonperformance 05-19-2020, 06:27 PM
Replies: 10
Views: 1,818
Posted By carver
It's possible but a pain in the a$$. You'll have...

It's possible but a pain in the a$$. You'll have to use an open end wrench, sockets won't fit. Easy to remove but can be a real pain to rethread. It's one of those things that can either fall into...
Forum: website & board 05-08-2020, 02:17 PM
Replies: 254
Views: 78,985
Posted By carver
Donation sent, thanks again.

Donation sent, thanks again.
Forum: maintenance & nonperformance 05-04-2020, 07:31 PM
Replies: 12
Views: 3,317
Posted By carver
Two for $185 total. Put them on both my cars with...

Two for $185 total. Put them on both my cars with stock springs and no issues. The new revision even has markings so you can't screw up. Seems like all the new rubber mounts have issues with their...
Forum: projects & restorations 04-18-2020, 07:48 PM
Replies: 3,026
Views: 853,188
Posted By carver
Not a SME but in retrospect I think I would have...

Not a SME but in retrospect I think I would have gone with the Koni's instead on my wagon. When I go coilovers that's probably what I'll do. I don't hate them but definitely not in love.
Forum: performance & modifications 04-18-2020, 07:13 PM
Replies: 27
Views: 1,880
Posted By carver
I wouldn't be surprised if that retainer is...

I wouldn't be surprised if that retainer is actually cracked which would lead to an eventual leak. How did that get so hammered?
Forum: performance & modifications 04-12-2020, 11:50 PM
Replies: 23
Views: 2,952
Posted By carver
Was just waiting for this..... :rofl:

Was just waiting for this..... :rofl:
Forum: maintenance & nonperformance 03-15-2020, 06:00 AM
Replies: 7
Views: 1,192
Posted By carver
Yeah I'd just pony up the coin to get a new...

Yeah I'd just pony up the coin to get a new version given the year (https://www.240turbo.com/volvoharnesses.html#76-78_240).
Forum: performance & modifications 01-16-2020, 04:02 PM
Replies: 2
Views: 718
Posted By carver
Yeah, that's correct. They're are options...

Yeah, that's correct.

They're are options but let's keep it simple.
Forum: maintenance & nonperformance 01-14-2020, 07:23 PM
Replies: 6
Views: 1,230
Posted By carver
Did you have a gander at this thread...

Did you have a gander at this thread (https://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=349853&highlight=Denso+Diodes) by 15A?
Forum: maintenance & nonperformance 12-30-2019, 01:12 AM
Replies: 6
Views: 1,765
Posted By carver
This does the job for the OD strainer. ...

This does the job for the OD strainer.

Martin 482 Adjustable Face Spanner Wrench 2" Capacity (https://www.amazon.com/gp/offer-listing/B002XMQSSQ/ref=dp_olp_0?ie=UTF8&condition=all)
Forum: maintenance & nonperformance 12-09-2019, 12:08 AM
Replies: 15
Views: 2,644
Posted By carver
Epoxy the cracks and flock it...

Epoxy the cracks and flock it (http://www.flockit.com/index.php/products/suede-tex/mini-flocker-kits/enhanced-nylon-mini-flocker-kit-nylon-fibers.html) :lol:
Forum: maintenance & nonperformance 12-08-2019, 12:05 AM
Replies: 15
Views: 2,644
Posted By carver
Or I'll sell you mine for $300 locally. You saw...

Or I'll sell you mine for $300 locally. You saw it once before. ;-)
Forum: maintenance & nonperformance 11-20-2019, 07:36 PM
Replies: 4
Views: 1,681
Posted By carver
I think I have what you need, pm me and I'll send...

I think I have what you need, pm me and I'll send it along for shipping. Just going to collect dust around here.

https://i.imgur.com/nv3N5kNl.jpg
Forum: maintenance & nonperformance 10-11-2019, 09:03 PM
Replies: 14
Views: 2,202
Posted By carver
15A write up with parts source....

15A write up with parts source. (https://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=349853&highlight=Denso+Diodes)
Forum: performance & modifications 09-25-2019, 09:16 PM
Replies: 7
Views: 1,046
Posted By carver
Uh yeah I made it about 45 seconds into that...

Uh yeah I made it about 45 seconds into that video before I had to turn it off. The electrical tape on the headlights was the clincher. :lol:
Forum: maintenance & nonperformance 09-03-2019, 08:44 PM
Replies: 25
Views: 3,797
Posted By carver
Looks like they have them in stock... ...

Looks like they have them in stock...

https://www.ipdusa.com/products/8506/103960-right-engine-mount-heat-shield-240-turbo-genuine-volvo-1273735
Forum: maintenance & nonperformance 08-06-2019, 11:43 PM
Replies: 20
Views: 2,698
Posted By carver
That was the universe telling you to walk away,...

That was the universe telling you to walk away, find a good M46 and call it a day. :nod:
Forum: maintenance & nonperformance 08-05-2019, 02:50 PM
Replies: 7
Views: 1,756
Posted By carver
It's fixmyrust.com and they have some 700 series...

It's fixmyrust.com and they have some 700 series stuff but no floor pans...
Forum: maintenance & nonperformance 07-31-2019, 03:49 PM
Replies: 9
Views: 1,639
Posted By carver
Yeah I noticed that as well, going to be making...

Yeah I noticed that as well, going to be making my own from stainless rod stock.
Forum: maintenance & nonperformance 07-26-2019, 06:34 PM
Replies: 15
Views: 1,909
Posted By carver
60 ft-lb! That should be 44 ft-lb max... 60 nm...

60 ft-lb! That should be 44 ft-lb max... 60 nm equals 44.2537 ft-lbs.
Forum: maintenance & nonperformance 07-19-2019, 09:34 PM
Replies: 22
Views: 3,386
Posted By carver
This stuff perhaps?...

This stuff perhaps? (http://www.skandix.de/en/search/?q=sunroof&k=2286)
Forum: performance & modifications 06-11-2019, 01:24 PM
Replies: 10
Views: 2,483
Posted By carver
Maybe start here......

Maybe start here... (https://forums.tbforums.com/showthread.php?t=349225)
Forum: maintenance & nonperformance 05-01-2019, 09:13 PM
Replies: 27
Views: 5,918
Posted By carver
PM inbound!

PM inbound!
Forum: maintenance & nonperformance 05-01-2019, 09:13 PM
Replies: 5
Views: 1,048
Posted By carver
IPD one is crap that will blow in six months and...

IPD one is crap that will blow in six months and spew coolant all over your interior...
Wagonmeister works great but has the highest cost.
Europartshouse...
Forum: maintenance & nonperformance 04-30-2019, 09:34 PM
Replies: 9
Views: 1,996
Posted By carver
Yep, press fit. Hope you didn't mangle it, pulley...

Yep, press fit. Hope you didn't mangle it, pulley is now NLA from Volvo. Someone was selling a good used pump with all the fixings in for sale...
Forum: maintenance & nonperformance 04-29-2019, 07:37 PM
Replies: 27
Views: 5,918
Posted By carver
It's a pretty easy job, I did the manual swap...

It's a pretty easy job, I did the manual swap last year and this prompted my rebuild:

https://i.imgur.com/kpwrgqcl.jpg

Here's a seal kit...
Forum: projects & restorations 04-16-2019, 07:07 PM
Replies: 1,032
Views: 342,550
Posted By carver
Amazing thread... :omg:

Amazing thread... :omg:
Showing results 1 to 50 of 124

 
Forum Jump

All times are GMT -4. The time now is 10:33 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2020, vBulletin Solutions Inc.