home register FAQ memberlist calendar

Go Back   Turbobricks Forums > Search Forums

Showing results 1 to 50 of 300
Search took 0.43 seconds.
Search: Posts Made By: propav8r
Forum: events 07-04-2022, 09:40 AM
Replies: 51
Views: 6,269
Posted By propav8r
If Kenny took the 740, he'd either show up 27...

If Kenny took the 740, he'd either show up 27 hours before he planned or not at all. There is no middle ground.
Forum: events 07-02-2022, 07:03 PM
Replies: 323
Views: 295,795
Posted By propav8r
I for one am enjoying spectating Kenny's pool...

I for one am enjoying spectating Kenny's pool shens.
Forum: events 06-30-2022, 09:25 PM
Replies: 51
Views: 6,269
Posted By propav8r
We're not to the point of mission criticality...

We're not to the point of mission criticality yet, but I have gotten some more food funds and that's much appreciated.

Please think about chipping in a few bucks when you can!
Forum: events 06-30-2022, 09:23 PM
Replies: 323
Views: 295,795
Posted By propav8r
I'll add it to the calendar.

I'll add it to the calendar.
Forum: events 06-27-2022, 10:12 AM
Replies: 51
Views: 6,269
Posted By propav8r
Ah yes, the pinnacle of road trip reliability,...

Ah yes, the pinnacle of road trip reliability, Kenny's racecar.
Forum: projects & restorations 06-24-2022, 12:32 AM
Replies: 806
Views: 977,989
Posted By propav8r
Perfect. Thanks so much.

Perfect. Thanks so much.
Forum: projects & restorations 06-23-2022, 04:22 PM
Replies: 985
Views: 728,353
Posted By propav8r
Looks like I've inadvertently been presented with...

Looks like I've inadvertently been presented with a solution for my steering issues thanks to the Buchkas, so that's neat.

Unfortunately my rear door speakers are already dead. They were Alpines...
Forum: projects & restorations 06-23-2022, 04:18 PM
Replies: 806
Views: 977,989
Posted By propav8r
Awesome work as always. Jumping over here from...

Awesome work as always. Jumping over here from Performance for visibility...the joint that you modified, was it just the regular 3/4x48 spline joint available here, or did you have to mix and match...
Forum: performance & modifications 06-23-2022, 04:17 PM
Replies: 10
Views: 590
Posted By propav8r
Great info on that Woodward joint, thank you....

Great info on that Woodward joint, thank you. I've already clearanced the steel mounting bracket a fair bit. I haven't ground down the aluminum joint yet, but I'd kinda like to avoid that if I can. I...
Forum: performance & modifications 06-20-2022, 11:42 AM
Replies: 10
Views: 590
Posted By propav8r
Dammit. Yuck.

Dammit. Yuck.
Forum: performance & modifications 06-20-2022, 08:36 AM
Replies: 10
Views: 590
Posted By propav8r
240 Steering U-Joint Options

The chunky aluminum lower steering u-joint on my car catches on my motor mount bracket in hard right turns, and the results can be quite exciting.

Does anyone know the specs for the steering shaft...
Forum: events 06-19-2022, 01:55 PM
Replies: 51
Views: 6,269
Posted By propav8r
Awesome. Yeah, I still have quite a bit of Boudin...

Awesome. Yeah, I still have quite a bit of Boudin in the freezer. I may be making a trip to south Louisiana again, if I do I'll grab some more, or bribe the DeVries to pick up some more frozen boudin...
Forum: projects & restorations 06-11-2022, 08:52 PM
Replies: 985
Views: 728,353
Posted By propav8r
Ah thanks, I covered it in the same printed...

Ah thanks, I covered it in the same printed burlap that I did the sunroof panel in. I’ll probably just leave it as is, thanks though.
Forum: projects & restorations 06-10-2022, 09:45 AM
Replies: 985
Views: 728,353
Posted By propav8r
Well the ordeal is finally done. The new carpet...

Well the ordeal is finally done. The new carpet came from stockinteriors.com. It's a little baggy in places, mostly around the shifter hump where it goes down on the left and right, but it's not too...
Forum: projects & restorations 06-09-2022, 08:15 AM
Replies: 985
Views: 728,353
Posted By propav8r
The firmware update fixed the sub output issue,...

The firmware update fixed the sub output issue, time to button up the rest of the interior.
Forum: projects & restorations 06-06-2022, 05:07 PM
Replies: 985
Views: 728,353
Posted By propav8r
Yeah, there's a sub gain setting. I bumped that...

Yeah, there's a sub gain setting. I bumped that up and still nothing.
Forum: projects & restorations 06-06-2022, 04:59 PM
Replies: 985
Views: 728,353
Posted By propav8r
Subwoofer isn't playing. The amp turns on, I've...

Subwoofer isn't playing. The amp turns on, I've swapped RCA cables, and the sub output is on in the radio menu. The subs worked with the head unit I took out.

I just didn't have time to really...
Forum: projects & restorations 06-06-2022, 04:35 PM
Replies: 985
Views: 728,353
Posted By propav8r
Clarion support says there may be an issue with...

Clarion support says there may be an issue with the head unit. Hopefully a firmware update takes care of it, but if not it'll have to go back and be swapped out. Really hope the firmware update gets...
Forum: events 06-06-2022, 12:33 PM
Replies: 51
Views: 6,269
Posted By propav8r
Started working on the menu yesterday, that’s...

Started working on the menu yesterday, that’s always the first real prep that happens. Looking forward to it as always.

If anyones got menu input or comments, I’m all ears.
Forum: projects & restorations 06-05-2022, 10:00 PM
Replies: 985
Views: 728,353
Posted By propav8r
Well I test fired the stereo a few minutes ago...

Well I test fired the stereo a few minutes ago and I’m blown away. I’ve never had a setup sound this good before, and I don’t even have the subs working.
https://i.imgur.com/1qu8sAOh.jpg
Gotta...
Forum: events 06-04-2022, 10:08 PM
Replies: 51
Views: 6,269
Posted By propav8r
I appreciate y'all jumping in for food money. If...

I appreciate y'all jumping in for food money. If anyone else wants to go ahead and chip in, my paypal is propav8r@gmail.com

Please be sure to send it as friends and family so I don't have to turn...
Forum: projects & restorations 06-04-2022, 09:59 PM
Replies: 985
Views: 728,353
Posted By propav8r
Continuing on with the stereo install, tonight I...

Continuing on with the stereo install, tonight I made up some tweeter mounts. I went to Lowes and picked through the plumbing section until I found something that looked perfect...a kitchen sink...
Forum: events 06-02-2022, 02:04 PM
Replies: 51
Views: 6,269
Posted By propav8r
So it’s getting to be about time to start the...

So it’s getting to be about time to start the food fund collection. As im sure y’all have noticed, food prices have skyrocketed the past year or so. It’s looking like I’m gonna have to ask $30/day...
Forum: projects & restorations 05-31-2022, 10:00 AM
Replies: 985
Views: 728,353
Posted By propav8r
Nope, mine cleared fine.

Nope, mine cleared fine.
Forum: maintenance & nonperformance 05-31-2022, 09:46 AM
Replies: 7
Views: 986
Posted By propav8r
I was able to add some spacers to the cables...

I was able to add some spacers to the cables where they enter the springs. That solved the issue of the cams on the brake handle hitting the console and popping it up. Good call Hiperfauto, I don't...
Forum: projects & restorations 05-31-2022, 09:44 AM
Replies: 985
Views: 728,353
Posted By propav8r
This has turned into a whole thing. I kinda hoped...

This has turned into a whole thing. I kinda hoped it wouldn't but planned that it would. Oh well.

So I can't really re-use any of the existing speaker wiring in the car since it was all running up...
Forum: maintenance & nonperformance 05-29-2022, 11:49 PM
Replies: 7
Views: 986
Posted By propav8r
Aight cool, yeah that's what I was talking about....

Aight cool, yeah that's what I was talking about. Mine are installed the right way round, maybe it's the cable ends that are coming out way too far. Idk, I'll have a look tomorrow. Good to know the...
Forum: projects & restorations 05-29-2022, 11:38 PM
Replies: 985
Views: 728,353
Posted By propav8r
Started on the stereo upfit today in earnest. I...

Started on the stereo upfit today in earnest. I was kinda waiting for my carpet to show up but it's gonna take some time to rewire the car anyway, so no sense waiting on that.

Got the rear door...
Forum: maintenance & nonperformance 05-26-2022, 11:30 AM
Replies: 7
Views: 986
Posted By propav8r
Bump?

Bump?
Forum: maintenance & nonperformance 05-22-2022, 10:02 PM
Replies: 7
Views: 986
Posted By propav8r
262 Ebrake vs 240 Ebrake

Are the two different? I've had a 262 center console in my 244 for awhile now but never really secured it down because the threaded adjusters for the cams on the back of the handle push up on the...
Forum: projects & restorations 05-22-2022, 09:33 PM
Replies: 985
Views: 728,353
Posted By propav8r
So I got the seats installed the other day. I...

So I got the seats installed the other day. I used the brackets/sliders that Corbeau sells, everything fit perfectly.

I'm glad I ordered the bases shaved down, headroom is tight, but I have more...
Forum: projects & restorations 05-19-2022, 02:05 PM
Replies: 168
Views: 147,218
Posted By propav8r
I dig this car and the swap. You should...

I dig this car and the swap. You should definitely come down to MountainMeet, but if not I'll be up for Peterpalooza a few weeks later.
Forum: projects & restorations 05-18-2022, 07:10 PM
Replies: 985
Views: 728,353
Posted By propav8r
Oh we’re keeping the subs. I have a mighty need...

Oh we’re keeping the subs. I have a mighty need to rattle every body panel on this thing.
Forum: projects & restorations 05-18-2022, 03:59 PM
Replies: 985
Views: 728,353
Posted By propav8r
So I think this weekend is shaping up to be a car...

So I think this weekend is shaping up to be a car work weekend. I still haven't fixed that brake leak, keep forgetting, so I'll need to address that.

I also ordered a pair of Corbeau GTSII seats...
Forum: projects & restorations 05-16-2022, 04:59 PM
Replies: 460
Views: 510,633
Posted By propav8r
Seeing this thing in person finally was the...

Seeing this thing in person finally was the highlight of Davis for me. Good to finally meet and chat with y'all, incredible work.
Forum: events 03-27-2022, 10:02 PM
Replies: 51
Views: 6,269
Posted By propav8r
Ain't my couch. F*ck that couch.

Ain't my couch.

F*ck that couch.
Forum: events 03-24-2022, 05:35 PM
Replies: 51
Views: 6,269
Posted By propav8r
Rumor has it $500Matt is coming out of retirement

Rumor has it $500Matt is coming out of retirement
Forum: events 03-24-2022, 07:30 AM
Replies: 51
Views: 6,269
Posted By propav8r
Nice. Yeah, the closest airport is Asheville....

Nice. Yeah, the closest airport is Asheville. It’s served by Delta, American, United, Allegiant, JetBlue, and Sun Country.

Atlanta, Knoxville, and Charlotte are all roughly equidistant. If I...
Forum: events 03-21-2022, 07:48 PM
Replies: 51
Views: 6,269
Posted By propav8r
One of these years I’ll clear a bed for you. ...

One of these years I’ll clear a bed for you.

Food, like everything else, has gone up the past year. Probably gonna ask $30/day for that this year.

Gonna hold off until August or so before we...
Forum: events 03-21-2022, 10:02 AM
Replies: 51
Views: 6,269
Posted By propav8r
Reservation went through this morning, we’re...

Reservation went through this morning, we’re locked in for 9/21-25
Forum: projects & restorations 03-17-2022, 03:47 PM
Replies: 985
Views: 728,353
Posted By propav8r
Yeah. My engine is set lower than most, so...

Yeah. My engine is set lower than most, so clearance on the drivers side manifold to the skinny STS shaft is only about 1/8" or so. I can probably space the motor up slightly and fix this.


...
Forum: projects & restorations 03-17-2022, 03:40 PM
Replies: 1,473
Views: 359,006
Posted By propav8r
This is an excellent thread to see bumped.

This is an excellent thread to see bumped.
Forum: projects & restorations 03-17-2022, 03:25 PM
Replies: 985
Views: 728,353
Posted By propav8r
Weird that I've just been...driving this thing. I...

Weird that I've just been...driving this thing. I don't think I've had to fix anything on it since before MountainMeet.

I've got a short list of things I want to do now that the weather's warming...
Forum: events 03-16-2022, 10:04 AM
Replies: 166
Views: 108,220
Posted By propav8r
I don't need to register for anything if I'm just...

I don't need to register for anything if I'm just going to show up and drunkenly heckle, do I?
Forum: events 03-12-2022, 04:30 PM
Replies: 51
Views: 6,269
Posted By propav8r
Make it this year!

Make it this year!
Forum: events 03-11-2022, 06:59 PM
Replies: 51
Views: 6,269
Posted By propav8r
Yeah, or just roll it into the lake.

Yeah, or just roll it into the lake.
Forum: events 03-11-2022, 01:21 PM
Replies: 51
Views: 6,269
Posted By propav8r
Who's coming? $ means you paid for a bed. ...

Who's coming?

$ means you paid for a bed.
# means you paid for food.

In, with a bed in the lodge

Me $#
Bayleigh $#
Derrick/940Guy$
Forum: events 03-11-2022, 01:10 PM
Replies: 51
Views: 6,269
Posted By propav8r
MountainMeet 2022-September 21-25

MountainMeet is September 21-25 this year.

https://i.imgur.com/LiFwPu2h.jpg
...
Forum: events 03-10-2022, 04:56 PM
Replies: 166
Views: 108,220
Posted By propav8r
I hit James up and we're a go for his car. If...

I hit James up and we're a go for his car. If something falls through, I'll get in touch though, I really appreciate it.

Beats the Kia Souls and Nissan Sentras I'm renting 40+ weeks a year.
Forum: maintenance & nonperformance 03-03-2022, 03:02 PM
Replies: 13
Views: 1,153
Posted By propav8r
Any excess pressure building up in the coolant...

Any excess pressure building up in the coolant tank? I'd probably do a combustion gas test on that. The kits are affordable a most parts stores, or a shop would probably do it for a few bucks.
Showing results 1 to 50 of 300

 
Forum Jump

All times are GMT -4. The time now is 10:06 AM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2022, vBulletin Solutions Inc.